مردان مسلح دو سرباز آمریکایی را در افغانستان کشتند
نوشته شده توسط : ژورنالیست

مقام های نظامی افغانستان می گویند مردی که لباس پلیس مرزی افغانستان را برتن داشت دو سرباز آمریکایی را در استان فاریاب در شمال افغانستان کشت. این در حالی است که برای چهارمین روز پی در پی اعتراض ها در افغانستان علیه سوزاندن قرآن در ایالات متحده آمریکا ادامه دارد.

مقام های ناتو می گویند مرد مظنون روز دوشنبه پس از تیراندازی به روی سربازان ناتو، از محل گریخت. این واقعه زمانی روی داد که سربازان ناتو در مجتمع گشت مرزی استان فاریاب با یک فرمانده محلی گفت و گو می کردند. نیروهای ائتلاف سرگرم تحقیق در این باره اند.
هنوز معلوم نیست که سوء قصد کننده عضو نیروهای امنیتی افغانستان یا عامل نفوذی بوده است. در افغانستان هر دو مورد اتفاق افتاده است.

در همین حال روز دوشنبه در شهر مهترلام، در مرکز استان شرقی لغمان، معترضان به قرآن سوزیِ، که روز بیستم مارس توسط رهبر یک کلیسای بنیادگرا در فلوریدای آمریکا روی داد، دست به تظاهرات زدند.

صدها تن از تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ با پلیس در گیر شدند. هنوز گزارشی از میزان تلفات یا خسارات داده نشده است.

به گفته مقام های افغان از روز جمعه که تظاهرات اعتراضی علیه قرآن سوزی در افغانستان آغاز شد، دست کم ۱۹ تن کشته و بیش از یک صد نفر زخمی شده اند. در مرگبار ترین مورد هفت کارمند سازمان ملل متحد در شهر مزار شریف در شمال افغانستان بر اثر حمله معترضان به مقر سازمان ملل کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری ها قرآن سوزی در آغاز در رسانه های افغانستان انعکاس اندکی یافت. اما پس از آن که حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان این واقعه را محکوم کرد، رهبران مذهبی افغانستان خواستار اجرای عدالت در این باره شدند و هزاران افغانی در اعتراض به این واقعه به خیابان ها آمدند.

روز دوشنبه سخنگوی حامد کرزای گفت او دو هیئت را مأمور رسیدگی به اعتراض های مرگبار مزار شریف و قندهار کرده است. روز یک شنبه نیز ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای تحت رهبری آمریکا در افغانستان، قرآن سوزی را محکوم کرد و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت. پیش از آن باراک اوباما سوزاندن کتاب مذهبی مسلمانان را محکوم کرده بود.

در رویدادی دیگر پلیس افغانستان حمله دو بمب گذار انتحاری در استان هلمند را خنثی کرد. یکی از بمب گذاران خود را منفجر کرد ودیگری مجروح شد. در این میان یک مأمور پلیس و دو شهروند نیز مجروح شدند.




:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: